最新号のEvidence Based Library and Information Practice(Vol. 8, No.3)に論文のサマリー記事“Follow-Up Study on Free Document Delivery and Interlibrary Loan Service Demonstrates Customer Satisfaction and Generates Improvements”が掲載されています。
紹介元の論文は、Yang, Z. Y. (L.), Hahn, D., & Thornton, E. (2012). Meeting our customers’ expectations: A follow-up customer satisfaction survey after 10 years of free document delivery and interlibrary loan services at Texas A&M University Libraries. Journal of Interlibrary Loan, Document Delivery & Electronic Reserve, 2012, 22(2), p. 95-110. doi:10.1080/1072303X.2012.708390 です。
記事の紹介によると、論文は、米国テキサスA&M大学図書館の無料ILL/ドキュメントデリバリーサービス“Get it for me”が開始から10年を迎えたの機に、利用者へオンラインアンケートを実施した結果をまとめたものです。アンケートの結果、回答者の99%がニーズにマッチした/ある程度マッチしたサービスだと回答したとのことです。その他にも調査の結果から、サービスの改善点等が浮かび上がったとしており、論文ではこの調査で使用したアンケートが他の図書館での類似の調査でも役立てられるとしています。
Follow-Up Study on Free Document Delivery and Interlibrary Loan Service Demonstrates Customer Satisfaction and Generates Improvements
http://ejournals.library.ualberta.ca/index.php/EBLIP/article/view/19688
Get it for me (Texas A&M University Libraries)
http://libraryasp.tamu.edu/illiad/faq/faq.html
※2013/9/19に修正いたしました。