米国博物館・図書館サービス機構(IMLS)、児童サービスに関するレポートを公開

米国の博物館・図書館サービス機構(IMLS)が、”Growing Young Minds: How Museums and Libraries Create Lifelong Learners”と題する、米国における図書館と博物館の児童サービスに関するレポートを発表しました。レポートでは、「質の高い早期学習体験を増加させる」「子どもの最初の教師として家族をサポートする」等、米国の図書館と博物館が児童をサポートする10の主要な方法と、多数の実践例が記録されています。

New Report Highlights Roles of Libraries and Museums in Preparing Young Children for Success (IMLS, 2013/6/20)
http://www.imls.gov/new_report_highlights_roles_of_libraries_and_museums_in_preparing_young_children_for_success.aspx

Growing Young Minds: How Museums and Libraries Create Lifelong Learners (PDF:52ページ)
http://www.imls.gov/assets/1/AssetManager/GrowingYoungMinds.pdf

New Report From IMLS: Highlights Roles of Libraries and Museums in Preparing Young Children for Success(InfoDocket, 2013/6/20)
http://www.infodocket.com/2013/06/20/new-report-from-imls-highlights-roles-of-libraries-and-museums-in-preparing-young-children-for-success/